Dagelijks worden er duizenden pakketjes verstuurd over de hele wereld. Steeds meer mensen besluiten online te gaan shoppen in plaats van in de stad. Voor webshops een mooie ontwikkeling. Alleen hoe mooi zou het zijn om als webshop de klant te verrassen met een unieke verpakking? Zo maak je niet alleen indruk met je product, maar verras je de klant ook met een leuke verpakking. In deze blog geven we een aantal tips om je klanten te verrassen met het pakketje.

Creëer een unieke uitstraling

Er zijn verschillende manieren om een uniek uiterlijk aan verzenddozen te geven. Zo zie je bij grote partijen als bol.com en Cooblue bedrukte dozen. Met een bedrukte doos maak je natuurlijk een goede indruk op klanten, alleen kan dit wel vrij prijzig zijn. Een andere manier is het plakken van een sticker met daarop je bedrijfslogo op de dozen. Zo geef je de verzenddoos ook een vrij unieke uitstraling, iets dat klanten zeker bij blijft. Daarnaast kosten stickers haast niets. Een wat creatievere, maar zeker ook goedkopere manier, is het overspuiten van een sjabloon van het bedrijfslogo.

Gebruik 100% recyclebare dozen op maat

Veel mensen hechten waarde aan duurzaamheid. We raden het onder andere daarom aan om verzenddozen te gebruiken die 100% recyclebaar zijn. Op deze manier ben je milieuvriendelijk bezig en kun je je hierin onderscheiden van concurrenten. Daarnaast is het ook een aanrader om verzenddozen op maat aan te bieden. Zo gebruik je niet onnodig veel materiaal voor de verzending en ontvangen klanten ook niet een veel te grote doos bij een kleiner pakketje. Gebruik je zowel 100% recyclebare verzenddozen als dozen op maat? Vergeet dan niet om deze beide USP’s te vermelden op de website, zodat (potentiële) klanten dit ook weten!

Voeg een presentje toe

Er is niets leukers dan een cadeautje te ontvangen bij de oorspronkelijke bestelling. Denk hierbij aan een klein armbandje of ketting bij een kledingstuk, of een paar sokken die matchen bij een broek of schoenen. Wanneer je klanten nog meer wil stimuleren een volgende aankoop in de webshop te doen, kun je hen ook een bepaalde korting van 10% of 25% geven of een tegoedbon van bijvoorbeeld € 10,- of € 25,-.